S I S F S

سایت رسمی سعید میرزابگیان

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

آموزش Upload فایل در Asp.Net به زبان #C- قسمت اول

امام موسی کاظم (ع) :

إصبِر عَلَی طَاعَهِ الله و إصبِر عَنِ مَعاصِی الله، فإنّما الدُّنیا ساعَه، فَما مَضی مِنها فَلَیس تَجِد لَهُ سُرورا و لا حُزناً، و مَا لَم یَاتِ مِنها فَلیسَ تَعرِفُه، فَاصبِر عَلی تِلکَ السّاعَهِ الَّتِی أنت فِیها فَکَأنَّکَ قَد اغتَبَطَت
بر طاعت خدا صبر کن، از معاصی خدا صبر کن، دنیا همان ساعتی است، آن چه رفته نه شادی دارد و نه غم، آن چه نیامده ندانی که چیست؟ به همان ساعتی که در آنی صبر کن هم چنان باشد که تو رشک برده شده ای.

تحف‌العقول ، ص‌ 417

uploadیکی از نکات مهم پروژه های طراحی وب سایت این است که سایت (پروژه) شما امکان پذیرش فایل های کاربران را داشته باشد.

اصطلاحا امکان آپلود در آن تعبیه شده باشد.

برای استفاده از امکان آپلود در سایت بایستی از کنترل FileUpload که در قسمت کنترل های Standard نوار ابزار قرار دارد استفاده کنید.

مهم : در این قسمت آپلود کردن فایل بدون در نظر گرفتن حجم و نوع(پسوند) آن آموزش داده می شود. امکان بررسی حجم و پسوند فایل قبل از آپلود کردن آن در قسمت های بعدی آموزش توضیح داده خواهد شد.

شروع به کار :

در صفحه ای که می خواهید امکان آپلود را داشته باشد ابتدا یک کنترل FileUpload قرار دهید :

<asp:FileUpload ID="FileUpload1" runat="server" />

در ادامه از تگ <br/> جهت رفتن به خط بعد استفاده کنید :

<br />

از کنترل Label جهت نمایش پیغام های لازم به کاربر استفاده می کنیم :

<asp:Label ID="Label1" runat="server" Text=""></asp:Label>

<br />

و در نهایت از یک کنترل button جهت اجرای دستورات (ارسال فایل) استفاده می کنیم :

<asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="آپلود" onclick="Button1_Click" />

همه ی کد های شما باید بصورت زیر باشد :


    <asp:FileUpload ID="FileUpload1" runat="server" />
    <br />
    <asp:Label ID="Label1" runat="server" Text=""></asp:Label>
        <br />
    <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="آپلود" onclick="Button1_Click" />

ادامه مطلب...
موافقین ۱ مخالفین ۰

آموزش ایجاد لینک دانلود در Asp.Net

منظور از امکان دانلود(Download) این است که در سایت خود پیوند هایی (لینک =Link) را قرار دهید که کاربران با کلیک کردن بروی آن بتوانند فایل هایی را از سایت شما بردارند (دانلود کنند). برای این کار باید اعمال زیر را انجام دهید : یک کنترل HyperLink ایجاد کرده و خاصیت Text آن را “دانلود مقاله” و خاصیت NavigteUrfl آن را برابر آدرس (محل) فایل قرار دهید. کد :

<asp:HyperLink sID="HyperLink1" runat="server" NavigateUrl="Article.Zip">دانلود مقاله</asp:HyperLink>

"جهت دانلود این آموزش در قالب فرمت pdf و همچنین نمونه سورس آن در ویژوال استودیو دات نت روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت
عنوان: آموزش ایجاد لینک دانلود در Asp.net
حجم: 839 کیلوبایت

موافقین ۱ مخالفین ۰

IP چیست؟

 یا به عبارتی کوتاه تر IP، یکی از چند پروتکل و یا مجموعه قوانینی است که امروزه در سراسر جهان برای ارتباط با دیگران در شبکه جهانی اینترنت استفاده می شود که البته از مهم ترین این پروتکل ها نیز می باشد. این قرارداد (پروتکل) بنیادی ترین قرارداد شکل دهنده اینترنت می باشد و وظیفه مسیردهی بسته‌های اطلاعاتی را در گذر از مرزهای شبکه‌ها به عهده دارد.

IP مانند آدرس کامپیوتر شما در دهکده جهانی وب است و راج ترین عنصر در دنیای اینترنت می باشد. آی پی هایی که امروزه در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند به دو دسته تقسیم می شوند: IPv4 و IPv6.

IP

امروزه طیف بسیار گسترده ای از کامپیوتر ها و سرور ها با IPv4 یا همان آی پی نسخه چهارم، آدرس دهی می شوند و شکل این نوع IP چیزی شبیه به 192.0.0.1 می باشد و تنها از اعداد پشتیبانی می کند. این نسخه از آی پی از سال 1981 در دنیا به عنوان آدرس دهی رایج شد و تا به امروز توسط بسیاری از دستگاه ها و گجت های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. بعده ها با پیشرفت تکنولوژی و افزایش روز افزون دستگاه ها و گجت های آی پیمتصل به اینترنت، این نیاز احساس شد که آی پی نسخه 4 دیگر پاسخگوی این همه دستگاه نمی باشد و باید IP توسعه یابد. ایده های زیادی برای این کار پیشنهاد داده شد که از جمله آنها IPv5 بود که مدتی هم به صورت آزمایش از آن استفاده شد اما باز هم پاسخگوی نیاز های آینده نبود و هنوز در مرحله آزمایشی باقی مانده است. برجسته ترین نسخه IP، نسخه ششم IP است که از نشانی 128 بیتی استفاده می کند و حدود 1038 × 3.4 دستگاه را می تواند آدرس دهی کند این در حالی است که نسخه پیشین آی پی یعنی نسخه چهارم از آدرس دهی 32 بیتی استفاده می کند و تنها قابلیت آدرس دهی به 109 × 4.3  (یعنی چیزی حدود 4 میلیارد) دستگاه را دارد.

نسخه‌ های IP صفر تا ۳ نیز با توجه به نسخه های فوق، بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ طراحی شدند. نسخه‌های ۶ تا ۹ نیز برای طراحی جایگزینی در نظر هستند مانند SIPP، TP/SX، PIP و TUBA، که در بین آنها فقط IPv6 هنوز قابلیت استفاده دارد.

هنوز طیف استفاده از IPv6 چندان گسترده نشده اما از سال 2008 تمام سیستم های دولت آمریکا پشتیبانی از این نوع آدرس دهی را آغاز کردند.

موافقین ۰ مخالفین ۰